Cei șapte magnifici sau când western-ul se reinventează cu succes

Nu m-am mai uitat de multă vreme la un western… aaaa, cred că din copilărie. Știți de ce? Pentru că Winnetou a fost cartea favorită a copilăriei mele. Așa că mă enervau de fiecare dată western-urile în care indienii americani erau ridiculizați și transformați în personaje negative. Mă rog, nici imaginea idilică construită de Karl May nu era reală, dar o preferam pe aceea în locul celei prezentate de filmele respective în care omul alb era frumos, deștept și mereu câștigător…

Am fost curioasă să văd ce s-a schimbat de-a lungul anilor, așa că m-am uitat la Cei șapte magnifici din 2016. Și mi-a plăcut. Chiar mult. Este clar pe undeva că încearcă să fie corect politic, dar nu deranjează pentru că lumea Vestului era plină de tot felul de inși, de nații și origini diferite. Așa că alăturarea unui om de culoare, a unui asiatic și a unui indian american grupului de aventurieri albi nu este nici exagerată, nici deranjantă, ba dimpotrivă.

Așadar, dacă v-a plăcut Hell on wheels (cum adică nu îl știți?!), o să vă placă și Cei șapte magnifici. Actorii sunt bine aleși, atmosfera Vestului este redată destul de credibil, chiar dacă se face, din nou, rabat la veridicitate când vine vorba de curățenie. Mă bucur că nu au inclus și o poveste de dragoste pentru că nu și-ar fi avut locul, deși Faraday este taaare simpatic. Vincent d’Onofrio este de nerecunoscut și spun asta în sensul bun al cuvântului. Se vede că fiecare actor s-a gândit și a muncit să își construiască personajul. Parcă ți-ai dori, la sfârșit, să știi mai multe despre povestea fiecăruia. Și personajul negativ este interpretat magistral de Peter Sarsgaard, un actor cvasi-necunoscut, dar cu o mobilitate a figurii și interpretării remarcabile. L-ați văzut în The Killing, asta dacă nu ați ratat și acest super serial.

Povestea este clasică și, dacă nu mă înșel prea mult, un remake al filmului din anii ’60 cu Yul Brynner și Steve McQueen în rolurile principale. Onoarea și curajul sunt trăsăturile specifice magnificilor de atunci și de acum, răzbunarea este motorul care pune în mișcare acțiunea. Filmul este plin de împușcături și confruntări specifice Vestului, armele, alcoolul și țigările sunt prezente peste tot, viața nu valorează mult în America acelor ani. Legile Vest-ului sunt simple și, de regulă, judecata vinovatului se face scurt, la fața locului și se termină cu un glonte.

Confruntările sunt spectaculoase, nu devin plictisitoare și te țin cu sufletul la gură până la sfârșit. Eu una, mi-aș fi dorit să supraviețuiască mai mulți dintre magnifici. 🙂 Este un film de week-end care vă va antrena și încânta, aducându-vă aminte de vremurile în care ne visam cowboy sau indieni.

 

 

Diana

Leave a Reply

