Cărți de dăruit în martie și nu numai

Nu sunt o mare amatoare de povești de dragoste. Dar, atunci când găsesc câte o  mică bijuterie o citesc cu mare plăcere. Astăzi vă propun cinci cărți care mie mi-au plăcut și care îmi vin prima oară în minte când vine vorba de făcut un cadou. Asta dacă nu aleg ceva dintre noutăți. Uneori, însă, noutățile nu sunt tocmai ceea ce caut.

istoria-iubirii-editia-2012_1_fullsizeIstoria iubirii – Nicole Krauss, editura Humanitas

Cartea aceasta a apărut acum ceva ani, dar cred că își păstrează mereu prospețimea. Casa mare de aceeași autoare parcă nu mai are complexitatea și farmecul Istoriei. Țin minte că a ajuns în librărie într-un an înainte de 8 martie. Am cam strâmbat din nas inițial pentru că mă gândeam că este, probabil, siropoasă și plictisitoare. Dar cum eu cred că un vânzător trebuie să își cunoască marfa ca să o poată vinde, m-am hotărât să o citesc. Și m-am îndrăgostot iremediabil de ea. Krauss nu teroretizează iubirea, ci o face să transpară din fiecare rând. Iubirea față de copii, părinți și, nu în ultimul rând față de o femeie. Dacă vreți o lectură care să vă emoționeze, dar să și vă intrige și dacă v-a scăpat această carte cumpărați-o pentru că nu veți regreta.

teoria-norilor-180x300Teoria norilor – Stephane Audeguy, editura Nemira

Din nou, am ales dintre toate cărțile autorului una pe care eu am preferat-o. Am mai citit Ceilalți și Fratele lui Rousseau, dar după Teoria norilor ceea ce m-a făcut să realizez că mie, personal, ea mi se pare cea mai bună. Vă atenționez că au fost oameni care nu au gustat-o. Li s-a părut plictisitoare și sterilă. Mie mi s-a părut originală, caldă și a fost o plăcere să o citesc. Norii sunt un prilej de a uni niște destine și de a le spune poveștile. O să găsiți pagini interesante despre știința norilor, despre cum au fost reprezentați în artă, dar și povești despre nori periculoși cum sunt cei de la Hiroshima. Dacă vă plac micile bijuterii literare, cred că va fi pe gustul vostru.

eleganta-ariciului_1_fullsizeEleganța ariciului – Muriel Barbery, editura Nemira

Cartea aceasta îmi vine prima în minte când vine vorba de făcut un cadou. Prin intermediul a două personaje, o portăreasă și o fetiță, Barbery ne pune în fața unor întrebări grele și incomode. Incocența, umorul și seninătatea cu care personajele găsesc răspuns este, cred, unic. Rar mi-a fost dat să citesc o carte atât de caldă și să simt un junghi în inimă la sfârșitul cărții. O poveste care împletește dragostea față de artă, față de aproapele nostru, o poveste care ne învață că aparențele pot fi înșelătoare. Cartea a fost și ecranizată.

albert-cohen-belle-du-seigneur-frumoasa-d-samuel-tastet-2000-a-715075-299x299Frumoasa Domnului – Albert Cohen, editura Samuel Tastet

Nu știu dacă mai aveți norocul să găsiți această carte pe undeva, dar dacă vă iese în cale, nu ezitați să o deschideți. Este una dintre cele mai frumoase povești de dragoste scrise vreodată. Stilul lui Cohen este unic, găsiți în carte pagini de o profunzime și sensibilitate deosebite. Solal și Ariane încearcă să lupte pentru iubirea lor, pentru păstrarea magiei. Luptă, așadar, împotriva obișnuinței, a traiului în comun de zi cu zi, a slăbiciunilor ființei umane pe care, dacă timpul ne permite, le descoperim în cel de lângă noi. Incapacitatea lor de a se vedea și accepta ca ființe umane și nu ca ființe absolute fac această carte specială și sfâșietoare pe alocuri, dar și o lectură pe care nu o veți uita.Cartea a fost ecranizată în 2012.

anna gavalda - impreunaÎmpreună – Anna Gavalda

Gavalda este o magiciană a cuvântului. Știe să te facă să râzi, să plângi și să uiți unde ești și cât este ora când îi deschizi o carte. Dintre toate cărțile ei însă, Împreună mi s-a părut cea mai bună. Mi-au plăcut personajele, modul în care a construit trecutul fiecăruia, modul în care a ales să îi apropie fără a forța nota. Cred că una dintre cele mai grele provocări când scrii un roman de dragoste este să eviți prea mult sirop care face cartea indigestă. Gavalda reușește să te farmece cu povestea ei și să te facă să visezi pe nesimțite.

Diana

Leave a Reply

