Maya Plisetskaya, Bolero-ul lui Ravel sau când mișcarea devine magică

Sunt un copil crescut în comunism. Sau, mă rog, ce o fi fost experimentul ăla care ne-a ținut captivi atâția ani și încă o mai face. Televizorul era o chestie alb negru la care mă uitam când era vreun program…de obicei, nu era. Așa cum erau ele, programele difuzate au avut pentru mine o mare calitate: m-au ajutat să descopăr niște minuni peste care, aș fi dat, probabil, mult mai târziu. Serile de teatru, de operetă sau filmele despre viețile marilor compozitori mi-au rămas în minte și acum. Mama, care era nu doar pasionată de operă și operetă ci și cânta când era bine dispusă arii celebre, mi-a pus în brațe o carte cu libretele de operetă care m-a ajutat să înțeleg mai bine ce se întâmplă pe ecran și apoi pe scenă. Dacă o mai găsiți pe undeva v-o recomand cu drag.

1e25e413dc0ea4660a5e463c2a759a94-7739652-400_400

Tot atunci, printr-un accident, s-a născut pasiunea mea pentru balet, pentru mișcare și grație. Și toate acestea datorită întâlnirii accidentale cu Maya Plisetskaya și Bolero-ul lui Ravel. Țin minte și acum cum am rămas împietrită în fața televizorului când am văzut-o dansând. Am aflat apoi că Maya era și a rămas una dintre marile balerine ale lumii, că Balșoi i-a fost casă pentru muți ani și a fost una dintre balerinele care au marcat lumea dansului. Sper să vă placă și vouă la fel de mult pe cât mi-a plăcut mie.

 

 

 

Diana

 

 

Leave a Reply

