Ce-am găsit al meu să fie (Seria Bill Hodges, partea a II-a) de Stephen King

stephen-king-ce-am-gasit-al-meu-sa-fie-c1Mi-a plăcut întotdeauna Stephen King. De la prima mea întâlnire cu Shining care a fost una dintre puținele cărți care m-a speriat, până la IT pe care l-am considerat cel mai bun roman al lui King. Mi-a plăcut și seria Turnul Întunecat și abia aștept să văd ecranizarea care va apărea anul acesta.

De aceea, nu îl pot ierta când devine repetitiv și plictisitor pe alocuri. Așa se întâmplă, din punctul meu de vedere, cu Ce-am găsit al meu să fie. Dacă nu i-aș fi devorat romanele amterioare, probabil că m-ar fi prins mai mult. Așa parcă știu deja ce urmează să se întâmple, cartea este pe undeva parcă prea previzibilă și uneori enervantă. Cu toate acestea, ideea pe care se bazează mi-a plăcut tare mult.

Morris Bellamy s-a îndrăgostit de Jimmy Gold, personajul creat de John Rothstein. Așa cum pățim cu toții în adolescență, Gold a devenit eroul personal al lui Bellamy, personajul cu care acesta și-ar dori să se identifice. Sălbatic, non-conformist și mereu în căutarea de experiențe noi, Jimmy Gold răspunde nevoii de aventură a tânărului Bellamy. Până când acesta citește ultimul volum al trilogiei în care Gold se maturizează și se așează la casa lui, devenind un oarecare. Bellamy nu îi va ierta niciodată autorului această trădare. În plus, în urma unei discuții cu mama sa pe marginea romanelor, Morris se îmbată și ajunge la pușcărie pentru o spargere de care nu își aduce aminte să o fi comis. Va face o fixație pentru Jimmy Gold care îl va ajuta să treacă peste experiențele traumatizante din pușcărie. Eliberat, se hotărăște să îl jefuiască pe John Rothstein și, în urma unui dialog în contradictoriu, îl ucide. Descoperă în seif-ul acestuia pe lângă bani încă două romane care îl au ca protagonist pe Gold care redevine rebel, fiind sătul de viața obișnuită din suburbii.

Morris nu ajunge să se bucure de lectura carnețelelor în care sunt scrise romanele pentru că intră la închisoare pentru viol și este condamnat pe viață. Carnețelele și banii sunt îngropați într-un cufăr în spatele casei pe care mama sa o vinde familei Saubers. Pete Saubers descoperă întâmplător cufărul și dat fiind faptul că familia sa are probleme financiare începe să trimită câte un plic cu banii din cufăr familiei sale. Citește carnețelele și se îndrăgostește, la rândul său de romanele lui John Rothstein.

Pete este pus într-o situație dificilă când banii se termină. Va trebui să decidă ce vrea să facă cu carnețelele care pentru colecționari sunt o adevărată comoară. De asemenea, Morris este eliberat condiționat după 35 de ani și nu își dorește altceva decât recuperarea cufărului buclucaș. Intră în scenă și Bill Hodges, personaj cu care cititorii asidui ai lui King s-au întâlnit deja în Mr. Mercedes. Trebuie precizat că tatăl lui Pete Saubers a fost una dintre victimele lui Mr. Mercedes și s-a recuperat greu după accidentul suferit ceea ce a constituit una dintre motivațiile lui Pete de a se folosi de banii găsiți.

Ce va face Pete, ce reacție va avea Morris când va descoperi că i-a dispărut comoara, vă las să citiți singuri. King scrie bine, personajele secundare sunt și ele atent creionate și, dacă nu ați citit foarte mult din King, vă va încânta. Pentru cei care îl citesc din scoarță în scoarță cartea va fi ok, dar undeva va exista un sentiment de dezamăgire, pentru că știi că autorul poate mai mult de atât.

Diana

Leave a Reply

