Moda străzii sau ce îmi rănește retina

69d12jblk_largeNu voi fi niciodată un guru în materie de modă, deși am citit sute de articole pe acest subiect. Am urmărit colecțiile de modă de la case de modă prestigioase de la un sezon la altul, designerii italieni fiind de departe preferații mei în materie de vestimentație masculină. Atunci când îmi dau interesul să mă îmbrac casual – elegant, stilul meu preferat,  primesc de obicei complimente. Mi s-a zis că am un simț al culorilor deosebit și ceva bun gust pentru design, inclusiv cel de interior, fără a excela totuși.
Sunt atent și la moda străzii, la felul în care se îmbracă tinerii, ce tunsori sunt în vogă. Mergând destul de mult pe jos și pe distanțe mai mari, astfel de detalii oricum îți sar involuntar în ochi. Mai ales dacă ai și puțină aplecare spre a le remarca…
În toamna anului trecut și în iarna care sper că este pe sfârșite,  au fost trei stridențe stilistice, dacă le pot numi așa, care m-au scos din sărite. Nu vreau să jignesc pe nimeni, dar cred că putem să ne îmbrăcăm un pic mai bine de atât :
1. Colanții purtați de fete în oraș.
Dacă nu te întorci de la sala de antrenament sau de la alergat, nu văd de ce ai purta acest articol vestimentar afară, chiar dacă ai o siluetă și niște forme de invidiat. Da, înțeleg că sunt foarte comozi, dar aceștia nu pot ține loc unei perechi de pantaloni…
Dacă mai ești și rubicondă, draga mea, și crezi cu tărie că niște colanți mulați de culoare neagră te fac să pari mai suplă, fie trebuie să-ți schimbi oglinzile din casă pentru că sunt defecte și nu mai reflectă realitatea, fie fuguța la oftalmolog pentru că stai prost cu dioptriile!
2. Gleznele la vedere.
Mai zăbovim un pic la capitolul ținute lejere. Nu-mi vine să cred când văd pe stradă tineri cu încălțăminte sport și șosete ultrascurte asortate. Căci la o pereche de adidași șosetele potrivite sunt cele care nu trec de marginea încălțămintei, nu? Really, când afară temperaturile sunt negative?!…
Dacă nu îți permiți altceva de încălțat – crede-mă că știu cum este și pot empatiza 100% cu asta! – totuși poți investi în niște șosete adecvate anotimpului.
3. Pantalonii ultraslim și mulați pe picioare la bărbați.
Crăcănați sau ba, slăbănogi sau atletici, alții chiar “împliniți”, bărbații nu ar trebui să poarte așa ceva nici măcar dacă ar fi gay sau ar vrea să transmită subliminal mesajul “am nevoie urgentă de o partidă de sex, fie-ți milă de mine!”
De multe ori am vrut să opresc pe câte unul să mă lumineze : Cum te îmbraci cu ei? Doare? Sunt de unică folosință? Se pot da jos ușor sau e nevoie de cutter / desfăcător de conserve?
Știu că frumusețea este în ochii privitorului, dar din câte am observat în experiența mea de viață de până acum, simțul estetic este cât se poate de educabil. E nevoie de răbdare și să consulți surse de informare cât mai vaste și variate.
Bogdan
Leave a Reply

