Cinci seriale polițiste pe care le-aș revedea oricând

  1. The Killing

thekilling Inspirat de un film danez din 2007, The Killing este un must see pentru iubitorii de seriale polițiste complexe și întunecate. Nu are supereroi, nu are femei fatale, ci doar cazuri de rezolvat, intrigi politice care influențează ancheta, oameni obișnuiți care încearcă să își facă meseria cât mai bine. Mireille Enos este genială în rolul pe care îl joacă. Intră atât de bine în pielea personajului, încât atunci când am citit că a fost declarată una dintre cele mai frumoase femei din lume mi s-a părut ciudat…până am văzut-o cum arată, de fapt, în viața de zi cu zi. Îl are ca partener pe Joel Kinnaman pe care l-am revăzut de curând în Suicide Squad. Dacă vă plac serialele polițiste serioase și nu l-ați văzut deja, eu cred că merită.

2. Inspector Lewis

fc2mc3 Recunosc că îmi plac serialele polițiste britanice. Am ajuns aici după ce văzusem Midsomer Murders și Inspector Morse. Îmi plac atmosfera pe care reușește că o creeze, Oxfordul și Anglia rurală cu oamenii, obiceiurile și tipicurile lor, apropierea de romanele polițiste clasice ale Agathei Christie sau Edgar Wallace. Tipul acesta de serial merită văzut când sunteți obosiți, plictisiți și  nu știți la ce să vă uitați. În Inspector Lewis fac echipă Kevin Whately, britanic până în măduva oaselor și Laurence Fox pe care am avut ocazia să îl mai văd în Gosford Park și în Elizabeth: The Golden Age.

3. The wire

035-the-wire-crime-drama-tv-series-season-shows-24-x32-poster-gh111Se spune despre The Wire că a revoluționat serialele TV. Știu că mie mi-a ridicat standardele în ceea ce privește serialele la care aleg să mă uit. Cred că este cea mai bună serie a tuturor timpurilor – de până acum – și regret că nu au reușit să mai facă încă un sezon. Fiecare sezon are ca subiect o temă care doare: drogurile, sindicatele, învățământul, corupția din poliție și importanța raportării unor cifre ireale doar pentru a da bine înainte de alegeri.  Tratate cu seriozitate, cu actori anonimi, dar excepționali – doar Idris Elba, din câte știu a reușit să se afirme cu adevărat după terminarea serialului – The wire nu este comod de urmărit pentru că îi cere privitorului să treacă de superficial și să privească lucrurile în profunzime. Și, îi mai cere ceva privitorului: să gândească. Dacă vă hotărâți să îl urmăriți alocați-vă timp și atenție. Garantez că merită. Și încă ceva: Omar o să vă placă la nebunie.

4. The Following

51typxs1slImi plac romanele polițiste. Printre favoritele mele sunt cele ale lui Jeffery Deaver, Patricia Cornwell, Jeff Lindsay și Thomas Harris. Majoritatea autorilor au în comun ideea unui criminal în serie și încercarea de a pătrunde în mintea lui. Ca să vă faceți o idee, printre personajele imaginate de acești autori se numără Hannibal Lecter și Dexter care a inspirat serialul cu același nume. The Following este un serial diferit pentru că se apropie mai mult de ideea de cult în genul celui creat de Charles Mason. Rolul agentului FBI este jucat de Kevin Bacon care mi-a fost taaare nesuferit până la acest serial. Eu cred că merită să îi dați o șansă.

5. True Detective

1cab30ca0cd90a6ce7e92d7c191d0714M-am uitat, inițial, pentru că în primul sezon au jucat doi dintre actorii mei favoriți: Woody Harrelson cu care m-am întâlnit pentru prima oară în Natural Born Killers – și ce întâlnire norocoasă a fost! – și  Matthew McConaughey al cărui accent îl găsesc de fiecare dată delicios. Nu credeam că al doilea sezon va fi ok fără ei, dar surpriză, chiar a fost. Sudul Americii este fascinant nu doar din cauza diverisității naturale și umane, ci și din cauza legendelor, superstițiilor și obiceiurilor care s-au născut acolo. Louisiana și New Orleans-ul nu încetează să fie sursă de inspirație pentru scriitori și regizori. True Detective nu este un film ușor digerabil. Mă mai bântuie și acum unele dintre imaginile din serial. Așa că dacă aveți inima mai slabă mai bine îl evitați, deși veți rata unul dintre cele mai bine realizate seriale polițiste cu o coloană sonoră pe măsură.

Leave a Reply

